Services

Gas and Electricity Meter Reading
How it works

HOW TO READ YOUR OWN METER

You sumbit it and pay for what you really consume

If you regularly submit your electricity and/or gas meter readings, your online bills will always reflect your actual consumptions.

If you do not have an electronic meter and you have to make a transfer or change supplier, you can send us your meter reading (Resolution 100/2016/R/COM); this will then be checked by the Distributor and may be used to calculate your final bill.
 
You can submit your reading from five working days before until three working days after the starting date for your transfer or change of supplier; the reading will be adjusted to the actual date of activation of the contract.
 

You can submit your meter reading:

 

  • From the Customers' area: log in to your personal area and enter your meter reading
  • With the Enel Energia App: send us your reading directly from your smartphone
  • By SMS: send your reading by mobile phone, quickly and easily

 

Submit your consumption readings with ease.

TO PAY ONLY FOR WHAT YOUR ACTUALLY CONSUME

You can also submit your meter reading easily with our App.

Already registered 
with the Enel Energia site?

Log in now

Not yet
registered with Enel Energia site?

Register now
Submit your consumption readings with ease.

TO PAY ONLY FOR WHAT YOUR ACTUALLY CONSUME

You can also submit your meter reading easily with our App.

Already registered 
with the Enel Energia site?

Log in now

Not yet
registered with Enel Energia site?

Register now
Hai bisogno di aiuto?
Entra in chat con un nostro esperto
Al momento non ci sono operatori disponibili, ti preghiamo di riprovare più tardi.
Sei in linea con un operatore
Agent
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Cliente
Aliquam nec molestie tellus, in molestie augue. Proin id cursus sem.
Agent
Etiam at nisi vitae eros finibus porttitor. Fusce dignissim condimentum magna vel congue. Morbi quis vehicula sem, a placerat eros.
Cliente
Nam faucibus aliquet lobortis. Mauris ornare porttitor scelerisque. Morbi vel tortor facilisis, sagittis nunc eget, hendrerit quam.
Connessione terminata
Ti preghiamo di selezionare di seguito il motivo per il quale ci stai contattando.
Bolletta
Info su voci in bolletta
Mancato recapito
Richiesta rettifica bolletta
Bolletta Web/Zoom
Canone Rai
Altro
Pagamenti
Modalita di pagamento
Richiesta rateizzazione
Richiesta rimborso
Stato Pagamento
Altro
Contratto
Dettagli offerta
Cambio offerta
Stato pratica/lavoro
Documentazione Piano Casa
Conferma
Altro
EnelPremia/EnelMia
Adesione
Accredito Punti
Richiesta premio
Accorpamento carte
Altro
Sito Web
Registrazione/Login
Servizi Area Clienti
Altro
Info Generiche
Altro
Ti preghiamo di attendere.
Un nostro esperto ti risponderà al più presto.

I contenuti di questa chat, nonchè le valutazioni facoltativamente espresse dal Cliente con la compilazione di un apposito questionario presente in area riservata, potranno essere trattati dagli incaricati di Enel Energia e conservati per quanto necessario ai fini del monitoraggio sulla qualità del nostro servizio e la correttezza delle informazioni offerte, nel rispetto della normativa sulla privacy.

Nel caso in cui dovesse richiedere il supporto dell'operatore per il compimento delle attività self care fruibili da web, i suoi dati personali saranno trattati e conservati dagli incaricati di Enel Energia a tal fine preposti, nel rispetto della normativa sulla privacy.